130813

2013/08/14




Saanko esitellä teille hankinnan, jota olen miettinyt koko kesän!

Vaikka tää kesä alkaakin kääntyä syksyyn, nii vielä on kivat säät pyöräillä (hope so!). Oon koko kesän pohtinu, että raaskinko ostaa itelleni pyörää
 ja nyt käytiin sitten äitin kanssa tämmönen yhdessä ostamassa. Miun edellinen pyörä on ostettu kun menin kolmoselle tai neloselle, 
joten uudesta oon jo hetken haaveillu. En kuitenkaan oo pyörää kamalasti tarvinnu, sillä täältä on kaupunkiin sellaset matkat, 
että yleensä tulee autolla mentyä. Silti pyörä tuntui vaan tärkeältä. Yritän nyt syksyllä jonkun verran jaksaa pyöräillä ja sitten
 kun muutan (joskus) omilleni, niin tulen tätä ehdottomasti tarvitsemaan. 
 





Vaikka meiltä on kaupunkiin matkaa 10km, niin menin hankkimaan pyörän jossa on kolme vaihdetta. Minkäs teet, kun tämä oli vaan niin kaunis.
Ihastuin tässä pyörässä ehdottomasi nahkaisiin yksityiskohtiin ja tuohon kauniiseen kerman väriin. Pyörä on myös sopivasti naisellinen 
ja samalla "vanhanaikaisen" näkönen.

Pääsin testailemaan pyörää sitten heti käytännössä, sillä se ei mahtunut automme takakontiin, vaikka takapenkit kaadettiin...
Polkaisin sitten suoraan liikkeestä kotiin noin 12km matkan. Oli kyllä mukava pitkästä aikaa ajella ihan rauhassa ilman kiirettä. 
Yllätyin myös siitä, että kolme vaihdetta riitti todella hyvin, vaikka matkalla on jonkun verran mäkiäkin. 
Ainoa miinus pyörässä on sitten kova satula, mutta ehkä miun takapuoli tottuu siihen ajan kuluessa. 

Mitäs te ootte mieltä tästä uudesta hankinnasta?


-Marianne-

10 kommenttia:

  1. Vitsi miten söpö! :) Mäkin haluaisin uuden pyörän. mulla on tällä hetkellä sellanen perus sporttipyörä, mutta haluaisin niin myös tollasen naisellisen mallin ja korin, johon sais laitettuu laukun! Pyöräily ilman koria rajottaa nimittäin hirveästi laukkuvalintoja.. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli ennen vähän sama ongelma, mutta nyt tuntuu, että pärjään tällä hyvin :) Ja kori on ehdottomasti plussaa!! :)

      Poista
  2. Mun tietääkaeni on olemassa semmoisia geelipehmusteita pyörän satulaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mikäli pakarat eivät tohon pyöräilyyn totu, niin sitten pitää hommata :) Kiitti vinkistä!!

      Poista
  3. Onpas kaunis pyörä! Mä olen nyt kesällä harkinnut pyörän ostoa, pyörällä pääsisi niin paljon nopeammin paikasta toiseen kun kävellen, vaikka asunkin aika keskustassa.. Olen kyllä ihan varma, että jos ostaisin jonkun kivan pyörän, niin se varastettaisiin heti :/ Olen kuullut ihan uskomattomia tarinoita, miten täällä Turussa uusi pyörä on varastettu vaikka se on ollut monella lukolla kiinni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mietin ite kanssa tota varastamis juttua, sillä täällä Joensuussakin on ahkeria pyörävarkaita. Menin kuitenkin tähän homma tuplalukon, eli toinen lukko lukitsee renkaan ja toinen laitetaan sitten tolpan ympärille, joten toivotaan että toimii!

      Poista
  4. IHANA! oliko kallis ja mistä tämä kaunotar löytyi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää oli tarjouksessa, joten hintaa oli 300e ja löytyi Pyörätukusta :)

      Poista