201014

2014/10/20

paita - Zara
housut - H&M
kengät - H&M

Viimeisen viikon aikana muotiblogimaailmassa ollaan kuhistu suureen ääneen muotiblogien kategorioimista. "En halua, että minua luokitellaan vain muotibloggaajaksi" -tyylisiä postauksia on löytynyt pilvinpimein. Jäinkin pohtimaan, miksi asiasta keskustellaan niin paljon ja miksi se herättää närkästystä bloggaajien keskuudessa. Salaa olen jäänyt itsekin pohtimaan, haluanko että minua kategorisoidaan muotibloggaajaksi.

Haluan olla vain bloggaaja. Vai haluanko? Kysymys on pyörinyt takaroivossa jo tovin. Henkilökohtaisesti haluaisin olla vain muotibloggaaja. Kuullostaako se pahalle? Suurin osa lifestyle postauksista jäisi pois ja raottaisin omaa elämääni huomattavasti vähemmän. Postaukset rajautuisivat pääsääntöisesti muodin (ja mahdollisesti kauneuden) pariin. Olisiko se niin hullua. Ei, se on juuri sitä mitä kaipaisin.

Suomessa on melko mahdotonta menestyä bloggaajana, sillä uusia blogeja perustetaan päivittäin. Olen hiljainen huuto tuhansien pienblogien joukossa. Kaipaan muutosta blogin suuntaan, sillä haluan blogini muuttuvan enemmän itseni näköiseksi. Havahduin asiaan vasta tämän syksyn aikana. Asia valkeni minulle pikkuhiljaa, mutta nyt tiedostan sen melko selvästi. Oma blogini on täysin erilainen sisällöltään, kuin blogit, joita rakastan lukea. Miksi näin on päässyt käymään? Mielestäni tämä on virhe, jonka olen tehnyt.

Minkälainen sitten haluaisin blogini olevan? Ulkoasu on tehnyt jo muutoksen uuteen suuntaan. Siihen olen tällä hetkellä täysin tyytyväinen. Blogin nimen kanssa olen kamppaillut jo vuoden, mutta toisaalta en raaski sitä vaihtaa. Ajattelen, että blogin nimeä vaihtamalla pystyssä on täysin uusi blogi, eikä tämä sama. Eniten minua kuitenkin tällä hetkellä mietityttää postaukset ja niiden sisältö. Rakastan blogeja, joissa on paljon pieniä postauksia ja vähän tekstiä, postaustahti on reipas ja blogilla on selkeä suunta. Haluaisinkin kirjoittaa juuri tälläistä blogia. Kuullostaako se hassulta?

Muutokset tapahtuvat yleensä hitaasti tai sitten kertaheitolla. Mikäli päätän blogiani radikaalisti muutta, uskon, että tulette sen huomaamaan. Toisaalta hidas muutos on enemmän se "miun juttu". Tänä syksynä blogissa on nähty enemmän asukuvia kuin aikaisemmin ja lifestylepostaukset ovat jääneet taka-alalle. Pyrin kokoajan menemään "unelmablogiani" kohti. Voisinkin siis sanoa, että hidas matka on ainakin alkamassa. Katsotaan siis jääkö se matkaksi vain pääsenkö määränpäähäni.

-Marianne

2 kommenttia:

  1. Kannattaa tehä niinku tuntuu niin säilyy mielenkiinto bloggaamiseen! Mäki tykkään lukee blogeja missä on paljon asukuvia. Ps.Onpa tutunnäköinen kuvausympäistö ;) Ja kauniina niinku aina!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee! Kiitti kannustuksesta Maiju! ja kiitos :D

      Poista